Friday, November 6, 2015

ElenaCopuzeanu/Intalnirea/XII interactiuni in spatiul proxim

Am propus mai multe performance-uri si nu unul singur. Unul singur nu ar fi fost suficient ca sa raspund in mod real si nu formal acestei teme. Am avut XII interactiuni in spatiul public si am gandit acest demers ca pe un periplu al mai multor proteste. In acelasi timp mi-a placut ideea unei coregrafii a ''acestui'' personaj care trece prin oras, la diferite ore si prin locatii diferite purtand un mesaj care sensibilizeaza, care trezeste constiinte si provoaca perceptia. Un mesaj care risca sa puna in discutie statutul de "simplu" trecator cu atentia in stand by. A fost de la inceput un experiment captivant/solicitant. Am ales asumat aceasta cale de comunicare, directa, pe strada... Pe strada se moare, pe strada se doarme, strazile sunt bombardate, pe strada se intampla occupy, se protesteaza. Pe strada fiecare trece cu gandurile sale, fiecare e cu lumea sa interioara, e greu, dificil, delicat sa te adresezi direct, sa-i ceri unui om sa se opreasca, sa asculte, sa inteleaga, sa empatizeze. De ce? Cand are omul dreptul sa-si protejeze spatiul privat si cand e obligat moral sa se implice, lasand propriile urgente sau propriul confort deoparte? Cu toate astea, mi se pare cel mai dezirabil loc pentru a pune la incercare capacitatea unui act al comunicarii de a-si face inteligibil mesajul.
Prezentarea finala a constat in: 1 expunerea filmarilor celor XII interactiuni plus prezentarea celorlalte materiale pe care le-am folosit in dramaturgia protestelor si 2: un remake al propriei mele morti somnoroase ( celor prezenti le-au fost impartite postcarduri ce aveau pe o parte imaginea corpului performerului intr-o pozitie egal asemanatoare cu un somn odihnitor sau cu un corp lipsit de viata iar pe verso instructiuni pentru performance-ul care tocmai urma sa se intample. Imaginea din aceste postcarduri aparea si in video prin insertii fugitive de o secunda, contapuncte la derularea filmarilor). Adaug multumiri speciale lui Mihai Tutu care a filmat fiecare performance si impreuna cu care am editat/montat ulterior intreg materialul.

No comments:

Post a Comment